Menu Zamknij

Listopadowe zajęcia

MOTYLE grupa III

EDUKACJA PRZEZ RUCH to pedagogiczny system kształcenia i terapii stworzony przez Panią Dorotę Dziamską , przeznaczony do pracy z dziećmi na poziomie edukacji elementarnej. Nawiązuje on do holistycznej koncepcji rozwoju człowieka i rozwija umiejętności konstruowania rzeczywistych zajęć zintegrowanych. Chodzi tu przede wszystkim o zintegrowany sposób pracy organizmu podczas uczenia się !

Dzieci z grupy „Motyli” często korzystają z tej  metody  pracy podczas swoich zajęć wychowawczo-dydaktycznych.

 

Każde zajęcie prowadzone omawianą metodą zawiera kolejne etapy:

  • ćwiczenia o charakterze graficznym lub manipulacyjnym – rytmicznie wykonywane przy optymalnym ruchu ciała,
  • swobodne działanie z wykorzystaniem różnych technik plastycznych, prowadzące do powstania karty pracy,
  • zestawienie indywidualnych kart pracy w kartę zespołową, swobodną rozmowę na jej temat,
  • wykorzystanie powstałej karty pracy do przemyślanej analizy, dzięki której możemy zaplanować kolejne formy działania dzieci podczas zajęć

 Podczas zajęć wykorzystujemy trzy podstawowe formy aktywności dzieci:

  1. Ćwiczenie – doskonali poszczególne funkcje organizmu np. w ćwiczeniach prezentowanych poniżej – koordynację oko-ręka podczas składania i cięcia kartki papieru
  2.  Zabawę – zawiera kilka ćwiczeń, np. w zabawie prezentowanej na zdjęciach „Kolorowe domki liter” dzieci rytmicznie i naprzemiennie wskazują litery w określonym porządku  ręką lewą i prawą, odczytują je
  3. Grę – składa się z kilku ćwiczeń wg określonych zasad

Poniżej prezentujemy zdjęcia z zajęcia grupy „Motyli” z wykorzystaniem metody Edukacja Przez Ruch. Katarzyna Marcinkowska

 Zabawa jest najczęściej wykorzystywanym środkiem w celu edukacji małych. Proste eksperymenty są doskonałą zabawą, która umożliwia zrozumienie zjawisk przez samodzielne wprowadzanie czynników i obserwowanie tego co się dzieje. Doskonale znamy sytuacje, gdy dziecka chodzi za nami i zadaje pytania: „Dlaczego?”, „Czemu?”, „Po co?”, „Jak?” itd. Pytania te wskazują, iż dzieci od najmłodszych lat są badaczami szukającymi odpowiedzi. Są sytuacje w, których za pomocą jednego eksperymentu możemy odpowiedzieć na pytanie dziecka oraz dodatkowo zafascynować je nauką. Pamiętajmy także o tym, że dziecko nigdy nie zadowoli się zdawkową odpowiedzią. Zdarzają się sytuacje, w których dzieci podważają wszelkie prawa świata, tylko po to, aby podążać własną drogą. Wczesne dzieciństwo jest charakterystycznym okresem, gdyż dziecko waha się pomiędzy fantazją, a rzeczywistością. Wszystko prowadzi do tego, aby pobudzić dziecko do twórczego myślenia. Dziecko we wczesnym dzieciństwie powinno dowiedzieć się, że ciekawość jest istotnym warunkiem w celu zdobywania wiedzy.

W grupie „Motyli” często tworzymy okazję do eksperymentowania. Zamieniamy wtedy naszą salę w „Przedszkolne laboratorium „, a my sami stajemy się dociekliwymi „naukowcami”. Tym razem grupa „Motyli” sprawdzała właściwości soli i rozpoczęła hodowlę kryształów. Efekt jest super!!! Co widać na zdjęciach. Katarzyna Marcinkowska

BIEDRONKI grupa II

W przedszkolu podtrzymujemy tradycję świętowania z okazji urodzin lub imienin.

W dniu 18 listopada w grupie Biedronek wspólnie świętowaliśmy imieniny Gabrysi.

Odśpiewaliśmy Sto lat, złożyliśmy życzenia i obdarowaliśmy solenizantkę laurkami . Lidia Szulakiewicz

Miś pluszowy, Miś kudłaty, Biały, czarny lub łaciaty. Wszystkie misie my kochamy, I ich święto miło wspominamy.

W środę 25 listopada w grupie Biedronek świętowaliśmy Dzień Pluszowego Misia. Niestety, w tym roku dzieci nie mogły przynieść swoich pluszowych, ukochanych misiów do przedszkola. Mimo to myślę , że był to dla dzieci miły i wyjątkowy dzień. Zapraszam do obejrzenia zdjęć z tego Święta. A na pamiątkę każdy przedszkolak zabrał ze sobą do domu zalaminowanego misia. Lidia Szulakiewicz

ŚLIMAKI grupa I

Grupa Ślimaków podczas zabaw ruchowych wykorzystała Bum – Bum Rurki. Uczestniczyliśmy w ćwiczeniach zręcznościowych i rytmicznych. Dorota Czaińska

„Zdrowie” dlaczego jest takie ważne? Co jeść , żeby być zdrowym?

Dzieci z grupy najmłodszej układały Piramidę zdrowia. Dorota Czaińska

ŻABKI grupa IV

Tematem ostatnich zajęć była praca Pani Kucharki.

Dzieci z grupy IV poznały narzędzia pracy kucharki oraz zapoznały się z zasadami bezpieczeństwa jakie trzeba przestrzegać w kuchni.

Wspólnie przygotowaliśmy przekąskę – smarowaliśmy dżemem wafle ryżowe, które dzieciom bardzo smakowały. Elżbieta Wiszniewska

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Doskonaliliśmy sprawność małej motoryki podczas zabaw masą solną.

Mieszaliśmy składniki, ugniataliśmy i wałkowaliśmy ciasto.

 Różnymi foremkami wykrawaliśmy ozdoby choinkowe. Elżbieta Wiszniewska

Skip to content