KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 3 INTEGRACYJNEGO W MOSINIE
Każde dziecko ma prawo do pełnego dostępu do edukacji bez względu na to, jaki prezentuje potencjał rozwojowy.
Przedszkole integracyjne daje szansę rozwoju zarówno dzieciom niepełnosprawnym, jak i pełnosprawnym, uczy tolerancji,
wzajemnej akceptacji i zrozumienia.
Cele strategiczne przedszkola integracyjnego:
– zapewnienie dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju i przygotowanie ich do codziennego życia,
– kształtowanie tolerancji, wrażliwości, wyrozumiałości i otwartości, zrozumienia dla innych zachowań,
– wspieranie we wszystkich sferach (psychicznej, fizycznej, emocjonalnej, duchowej, moralnej, zdrowotnej),
z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka,
– integrowanie z grupą, rodziną, środowiskiem lokalnym,
– dostrzeganie potrzeb drugiego człowieka, w tym szczególnie dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
– uwrażliwianie i modelowanie zachowań dzieci zdrowych jako zdolnych do niesienia pomocy i do traktowania
dzieci niepełnosprawnych jako partnerów,
– stosowanie specyficznych metod pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, które umożliwiają stymulację ich rozwoju,
aktywności i samodzielności,
– indywidualizowanie pracy z dziećmi, również z dziećmi niepełnosprawnymi, aby wyrównywać szanse edukacyjne.
– rozpowszechnianie idei integracji dzieci zdrowych z niepełnosprawnymi w środowisku lokalnym
– propagowanie zdrowego trybu życia
Uczestnictwo dziecka niepełnosprawnego w życiu grupy pozwala na bycie sobą wśród innych, rozwijanie wiary we własne siły
i zwiększenie samoakceptacji, wykształcenie motywacji i umiejętności pokonywania trudności, przygotowanie do pełnego udziału
w życiu społecznym.
Wizja
Jesteśmy po to, aby stworzyć warunki wychowawcze i edukacyjne, zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju
dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.
Chcemy wyrównywać i kompensować braki i opóźnienia w rozwoju.
Skutecznie przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki na dalszych etapach edukacyjnych.
Misja przedszkola
Kształtujemy umiejętność niesienia bezinteresownej pomocy.
– wykwalifikowana, kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra pedagogiczna,
– zespół specjalistów – logopeda, surdologopeda, tyflopedagog, rehabilitant ruchowy, oligofrenopedagodzy, psycholog, terapeuta SI
Zasoby materialne:
– sale wyposażone w różnorodne pomoce dydaktyczne oraz zabawki umożliwiające wszechstronny rozwój i integrację dzieci,
– gabinety specjalistów wyposażone w pomoce i sprzęt specjalistyczny,
– sala do ćwiczeń rehabilitacyjnych,
– budynek przedszkola bez barier architektonicznych
– teren wokół przedszkola z nowoczesnym placem zabaw